dinsdag 17 januari 2012

Gekleurde haaknaalden

Ik zag een tijdje terug steeds van die leuke, fleurige haaknaalden met een dikker handvat. Na wat zoekwerk via google en het amigurumiforum kwam ik er achter dat deze gemaakt werden met fimoklei. Dat leek me wel wat. Eerst dus maar op zoek naar leuke fimoklei, de buit was kersenrood, pepermunt en glitterwit!


Daarna eens op zoek naar haaknaalden. Ondertussen heb ik al een heel aantal haaknaalden verzameld, onder andere van familieleden, rommelmarkten en kringloopwinkels. Een aantal haaknaalden heb ik zelfs drie-dubbel.. Daar heb ik er twee van gebruikt om eens te proberen haaknaalden te 'bekleden' met fimoklei. Dit is het resultaat:




Ze zijn inmiddels gelakt en glimmen aan alle kanten (op de foto nog niet!). Nu dan eens een haakwerkje bedenken zodat ik ze kan testen!

♥♥♥

8 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk!!!!! Ziet er geweldig uit! Dat wil ik ook....

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haken ze goed ? Ik krijg namelijk wel eens pijn in mijn duimgewricht als ik haak en heb al wel eens bedacht dat het misschien beter is om met dikkere haaknaalden te haken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er al erg leuk uit, hopelijk liggen ze ook goed in de hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja,ben benieuwd of dit lekker haakt maar ze zien er super leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf bedacht-dat handvatje met stip-ziet er hip uit. En nu aan de slag ermee...Mooie woensdag toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super idee!!!En wat zien ze er leuk uit!!
    Ik hoop dat ze ook nog fijn haken.
    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, ben benieuwd of het ook fijn werkt..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee, ga ze snel ook proberen te maken. Ik haak sinds korte met een platte haaknaald en dat is al echt veel beter voor mijn handen(artrose).Dus ik ga een fijn plat model bedenken speciaal voor mijn handen! Klei je het om de naald en dan in de oven met naald en al? grtz

    BeantwoordenVerwijderen