zaterdag 30 juli 2011

Tof!

En eindelijk heb ik het door, tricot is tof! Laatst kocht ik een aantal tricot lappen, om er rokjes van te maken. Drie rokjes stonden er op de planning, totdat ik begon te knippen en zag dat er 2 rokjes uit alle lapjes konden, toen waren het er 6! Ik dacht dat tricot lastig te verwerken was, maar het tegendeel is waar. Wat is dat fijn zeg, tricot rokjes!!!



Vier rokjes zijn af! Toen ik eenmaal doorhad hoe ze in elkaar moesten, waren ze snel af. Alleen het elastiek, dat is dan weer een minder leuk klusje, net als de randjes onderaan. De rest is allemaal met de lockmachine gedaan, super snel en makkelijk!!



Deze lapjes heb ik nu nog 'over'. Ik twijfel, rokjes of jurkjes? Van die lichte lap met groene bloemetjes misschien wel een rokje en een jurkje? Jurkjes van tricot, daar ben ik nu net nog weer niet zo'n fan van. Als iemand tips heeft voor het werken met tricot biesband (of eigengemaakte biais van tricot), dan hoor ik het graag!!!!!


(Oh, valt het op dat ik van bloemetjes houd??? ;))

♥♥♥

2 opmerkingen:

  1. wow, dat gebloemde stofje van het rokje aan de waslijn, dat is echt super super mooi.
    Ik heb pas een onwijs vintage tuniek van bloemstof gekocht en zou echt willen dat ik zulke rokjes als jij kunt maken, ze zijn echt zo leuk!
    Misschien moet ik mijn moeder eens lief aankijken, die is heel handig met de naaimachine

    BeantwoordenVerwijderen